( ! ) Warning: ob_start() [ref.outcontrol]: output handler 'ob_gzhandler' conflicts with 'zlib output compression' in G:\wwwroot\sphpblog\scripts\sb_utility.php on line 22
Call Stack
#TimeMemoryFunctionLocation
10.0005734984{main}( )..\index.php:0
20.02504717368read_config( )..\index.php:18
30.02724919664sb_gzoutput( )..\sb_config.php:462
40.02724919936ob_start ( )..\sb_utility.php:22

( ! ) Warning: strpos() [function.strpos]: needle is not a string or an integer in G:\wwwroot\sphpblog\index.php on line 61
Call Stack
#TimeMemoryFunctionLocation
10.0005734984{main}( )..\index.php:0
20.03135284552strpos ( )..\index.php:61
Hattmannens nörd-sida - Första XNA-projektet
Första XNA-projektet 
Efter att ha hittat ett gamalt nummer av Datormagazin upptäckte jag en introduktionsartikel till Microsofts spelutvecklingspaket till .NET; XNA. Artikeln gjorde det fantastiskt lätt att komma igång och det första projektet blev således att skriva exempelprogrammet (kodexemplet finns på Datormagazins hemsida).

Grafiken och större delen av spelmotorn är hämtat direkt från exemplet. Vissa förbättringar har gjorts i hur objekten rör sig, kollitionskontrollen är utökad. Dessutom har jag lagt till möjlighet att skjuta och testade att lägga in ett par ljudeffekter. I övrigt har också en poängräknare lagts till.

Grafik och grundläggande spelmotorkod: Datormagazin
Grafik till kanonkulan: Hattmannen
Utökad kod och förbättringar: Hattmannen
Ljudeffekter: freesound.org


Kontroller:
Rörelse: Piltangenter
Skjuta: Mellanslag
Visa FPS: F
Avsluta: Escape
Nytt spel: F2

Lada ned och testa: här

[ kommentarer 31 ] ( 25793 visningar )   |  [ trackbacks 0 ]   |  permalänk

| 1 | 2 | Nästa> Sista>>